Výlet do Svatého Jana pod Skalou

13.07.2008 00:00

 

 Dnes jsme vyrazili s páníky na výlet do Svatého Jana pod Skalou. Pravda, celou cestu poprchávalo, ale my šli převážně celou dobu lesem, takže nám to zase až tak moc nevadilo.

     Podívali jsme se do jeskyně, kde bydlel poustevník Ivan, kterému se podle legendy zjevil v lese sv. Jan Křtitel. Císař tam potom nechal na tom místě postavit na památku kapličku. Do kapličky jsem nahlížel skrze otvory ve dveřích v náručí paničky, prý nesmím o nic přijít :) Po cestě jsem očuchal všechny roztodivné bylinky, jsem totiž taková bába kořenářka... To mám prý po paničce.

     Cesta nahoru na vyhlídku byla pořád do velkého kopce, dost se to smekalo, bylo bláto a mokro. Ale zvládli jsme to a na vrcholu skály náš čekal jako odměna výhled do kraje. Opravdu moc pěkné, ocenil jsem zejména kámen ve tvaru misky, do kterého napršelo, takže jsem se ihned zhluboka napil :)

     Dolů to už bylo o něco lepší, nešli jsme stejnou cestou a i když se to trochu smekalo, alespoň jsme tolik nefuněli :) Panička mi chvíli cestou házela klacík, který jsem si ulovil a taky jsme šli do lomu po kolejích, kde jezdí "výpravní výletní minivláček". Vůbec jsem neprotestoval a panička byla nadšená, že bych do budoucna mohl tedy zvládnout chůzi po nepříjmeném materiálu, což je součást jedné ze základních zkoušek. Tak sláva!

     V lomu jsme se chvíli zdrželi, panička se šla podívat na kopec ke kříži a páníček prozkoumával svět zdola :) A já? Lítal jsem jako blázen dolů a zase nahorů, abych dal najevo, že nenadržuju ani jednomu a doprovázet věrně na cestách hodlám oba :)

     Zpátky k autu jsme došli akorát v pravý čas, protože se mezitím pořádně rozpršelo... Doma jsme si natáhli všech osm nohou a jali se odpočívat po vydařeném výletě :)

fotogalerie: chipzjosefovskepevnosti.rajce.idnes.cz/Sv._Jan_pod_Skalou_13.7.08/

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode